Pamiętajmy, że najlepsze działania powodujące, że przedsiębiorcy z różnych firm czy branż wiążą się ze sobą, jest barter, czyli wymiana oparta na płaceniu sobie wzajemnie usługami, czy towarami, które się produkuje. Oczywiście nie może to być docelowo główny sposób na prowadzenie swoich interesów, bo przecież w biznesie chodzi o to, aby zarabiać, nie zaś wymieniać się towarami.
Jednakże marketing i reklama jest tą rzeczą, w której barter można uskutecznić bardzo pozytywnie i z korzyścią dla obu stron. Weźmy pod uwagę taką prostą rzecz, jak naklejki samoprzylepne. Załóżmy, że dwa przedsiębiorstwa nawiązały ze sobą jakiś kontakt handlowy.
Po zakończeniu transakcji mogą się umówić na wzajemne wspieranie w zakresie prowadzenia własnych działań marketingowych. W tym celu wystarczy, jeśli wymienią się czymś taki, jak ulotki, naklejki samoprzylepne i inne podobne rzeczy. Przy założeniu, że ta współpraca będzie dotyczyć dwóch sklepów, będzie można nalepić sobie wzajemnie naklejki samoprzylepne na ladach i tam też wyłożyć ulotki, czy wizytówki.
Dzięki temu będzie właśnie wiadomo, że jeden sklep wspiera drugi i na odwrót, co właśnie jest klasycznym przykładem wymiany barterowej. Ta zaś właśnie się idealnie sprawdza w takich sprawach, jak marketing, czy też reklama. Naklejki samoprzylepne takie marketingowej wymiany handlowej opartej na barterze mogą się wręcz stać idealnym przykładem. Jeśli mamy możliwość robienia swojego biznesu w ten sposób, róbmy to, bo to bardzo dobra i sprawdzona forma.